


NATUREN PÅ SITT MYKESTE
UTFORDRING
Soft Flora har lenge vært posisjonert som et plantemargarin, men kategorien er preget av sterke vaner, funksjonelle argumenter og små forskjeller i kommunikasjon.
For å vokse trengte merket derfor en tydeligere emosjonell rolle. Særlig i øyeblikkene der forbrukere faktisk er åpne for å endre adferd. Innsikten viste at dette skjer når de begynner å handle for noen andre enn seg selv. Når de blir foreldre. Når de smører matpakker og handler inn til små folk som tåler en trøkk, men ikke altfor mye salt, fett og meieri.
[ Film ]
30 s
[ Film ]
20s

NATUREN PÅ SITT MYKESTE
Vi lanserte konseptet Naturen på sitt mykeste. Et konsept som ikke bare handler om at Soft Flora er mykt og plantebasert, men om foreldres omsorg for barna sine. Det åpner for å møte foreldre i overgangsøyeblikk der vaner formes på nytt, som den aller første brødskiven eller den første matpakken som smøres til et skolebarn.
For å introdusere konseptet utviklet vi en kampanje som dramatiserer kontrasten mellom livets harde øyeblikk og den myke starten foreldre gir hjemme. I to filmer spoler vi historiene baklengs, fra kaotiske og uforutsigbare situasjoner barna møter i løpet av dagen, tilbake til øyeblikket der en forelder smører en brødskive med Soft Flora.
