top of page
05_250211_NP_033.jpg
05_250211_NP_143.jpg
05_250211_NP_107_B.jpg

The grey swan

Utfordringen

Nycoplus har vært ledende innen kosttilskudd, vitaminer, mineraler og omega-3 i en årrekke. Merkevaren har høy tillit og er foretrukket av forbrukere og ansatte på apotek, men har de siste årene møtt økt konkurranse både fra andre merkevarer og private labels.
 

Nycoplus trengte en tydelig strategi og posisjonering for å forsvare en premium posisjon og bygge en merkevare som betyr noe mer enn ingrediensene.
 

Med utgangspunkt i et omfattende innsiktsarbeid utviklet vi en ny merkevareplattform, kommunikasjonsstrategi og et nytt konsept.

GREY SWAN -225.jpg
GREY SWAN -225.jpg

THE GREY SWAN

God helse handler ikke bare om å være sterkest eller raskest. Det handler om å kunne være seg selv enda litt lenger.
 

Vi bestemte oss for å bevise at kroppen kan få til fantastiske ting hvis den får nøyaktig det den trenger.
 

Så vi laget en kampanje som viste en pensjonert ballettdanser som ikke bryr seg om aldersgrenser.
For selv om kroppen kan, og hjertet vil, så er pensjonsalderen for ballettdansere 41 år.


Deretter tok vi det et steg lenger.
 

Vi satt opp en unik forestilling på Oslo Konserthus, med et ensemble av pensjonerte ballettdansere fra noen av de største scenene i Europa. En forestilling som viste at kroppen kan få til fantastiske ting hvis den får nøyaktig det den trenger. Til stående applaus, i en fullpakket og utsolgt hovedsal på Oslo Konserthus.

[ Casefilm ]

120 sekunder

 

[ Print ]
Konsertplakat
 

[ Film OLV ]
10 sek

[ Print ]
 D2 / Aftenposten

[ Film TVC ]

60 sekunder

 

[ Slideshow ]
Bilder fra forestilling

BACK TO WORK

Resultater

+60%

Ad Awareness

60 % above benchmark in Ad Awareness.

2x

Liking

2x above benchmark in liking.

+23%

Buying Intention

23% increase in buying intention among younger audiences.

1404

Tickets sold

We sold out Oslo Concert Hall, and 1404 people actually paid to see The Grey Swan.

bottom of page