


The grey swan
Utfordringen
Nycoplus har vært ledende innen kosttilskudd, vitaminer, mineraler og omega-3 i en årrekke. Merkevaren har høy tillit og er foretrukket av forbrukere og ansatte på apotek, men har de siste årene møtt økt konkurranse både fra andre merkevarer og private labels.
Nycoplus trengte en tydelig strategi og posisjonering for å forsvare en premium posisjon og bygge en merkevare som betyr noe mer enn ingrediensene.
Med utgangspunkt i et omfattende innsiktsarbeid utviklet vi en ny merkevareplattform, kommunikasjonsstrategi og et nytt konsept.


THE GREY SWAN
God helse handler ikke bare om å være sterkest eller raskest. Det handler om å kunne være seg selv enda litt lenger.
Vi bestemte oss for å bevise at kroppen kan få til fantastiske ting hvis den får nøyaktig det den trenger.
Så vi laget en kampanje som viste en pensjonert ballettdanser som ikke bryr seg om aldersgrenser.
For selv om kroppen kan, og hjertet vil, så er pensjonsalderen for ballettdansere 41 år.
Deretter tok vi det et steg lenger.
Vi satt opp en unik forestilling på Oslo Konserthus, med et ensemble av pensjonerte ballettdansere fra noen av de største scenene i Europa. En forestilling som viste at kroppen kan få til fantastiske ting hvis den får nøyaktig det den trenger. Til stående applaus, i en fullpakket og utsolgt hovedsal på Oslo Konserthus.
[ Casefilm ]
120 sekunder
[ Print ]
Konsertplakat

[ Film OLV ]
10 sek
[ Print ]
D2 / Aftenposten
[ Film TVC ]
60 sekunder
[ Slideshow ]
Bilder fra forestilling
Resultater
+60%
Ad Awareness
60 % above benchmark in Ad Awareness.
2x
Liking
2x above benchmark in liking.
+23%
Buying Intention
23% increase in buying intention among younger audiences.
1404
Tickets sold
We sold out Oslo Concert Hall, and 1404 people actually paid to see The Grey Swan.































