


SI DET MED SPONS
Utfordringen
Etter pandemien opplevde Morgenlevering en nedgang i omsetning. For å snu trenden reposisjonerte vi Morgenlevering som en gavetjeneste og lanserte konseptet "Si det med Morgenlevering."
For å være top of mind trengte vi å øke frekvensen. Med begrenset budsjett var TV-sponsorater den ideelle løsningen for å oppnå kostnadseffektiv dekning og frekvens. Problemet? TV-sponsorater har bransjens strengeste kreative restriksjoner der man kun kan vise logo, produkt og merkenavn. Ingen historiefortelling eller konseptformidling. Hvordan formidle konseptet vårt, og bygge emosjonell tilknytning til viktige gaveanledninger når formatet aktivt motarbeider dette?

SI DET MED SPONS
Vi hacket sponsorreglementet ved å endre produktnavnene våre, slik at produktene selv fortalte historien vi ville fortelle.
Produktene "Grattis med dagen gamle ørn", "God bedring" og "Gratulerer med dagen Nussemoms" fortalte hver sin historie knyttet til hver sin målgruppe og anledning. Dramatisert med små effektive historier, som spilte navnene gode.
Resultatene var sterke, og førte til et gull i Gullskjermen.
[ Sponsorplakat ]
Grattis med dagen gamle ørn
[ Sponsorplakat ]
God bedring
[ Sponsorplakat ]
Glad i deg nussemoms <3
RESULTATER
+27%
Omsetningsvekst
Omsetningsveksten eksploderte fra 17% til 44% etter kampanjen gikk på luften. Primært drevet av gaveordre.
+8%
Ordrevekst
Fra 14% ordrevekst før kampanjen til 22% etter.
+4%
Top of Mind
Økte sin posisjon som top of mind i gave-kategorien med 4 prosentpoeng på kun fire uker
+11p
Motivasjonsscore
11 poeng over snittet for sammenlignbare aktører og høyere enn både kino og radiospotter.
Resultater
+60%
Ad Awareness
60 % above benchmark in Ad Awareness.
2x
Liking
2x above benchmark in liking.
+23%
Buying Intention
23% increase in buying intention among younger audiences.
1404
Tickets sold
We sold out Oslo Concert Hall, and 1404 people actually paid to see The Grey Swan.
