top of page
1732881558925.jpeg
Screenshot 2025-10-29 at 21.49.43.png
Screenshot 2025-12-01 at 23.45.17.png

SI DET MED Morgenlevering

Utfordringen

Morgenlevering hadde vokst kraftig gjennom pandemien, men i årene etter flatet veksten ut. Kundene falt fra, ordrene sank, og store aktører som Oda og Meny presset marginene. Samtidig viste analyser og dybdeintervjuer at folk brukte Morgenlevering til mer enn frokost. De brukte Morgenlevering som gave, og som et lite tegn på omtanke.

Innsikten tydeliggjorde behovet for en ny posisjon. Vi måtte gå fra å være praktiske til å være betydningsfulle. Vi utviklet et nytt verdiforslag og reposisjonerte Morgenlevering fra frokostleverandør til gaveformidler. Sortimentet ble utvidet med blomster og kuraterte gavepakker av høy kvalitet, og gratis frakt gjorde det enklere å gi. Samtidig utviklet vi et nytt kreativt konsept.

GREY SWAN -225.jpg
IMG_0649.jpg

SI DET MED MORGENLEVERING

Vi lanserte konseptet Si det med Morgenlevering. Et konsept som gjør det enklere for folk å uttrykke omtanke og markere små og store øyeblikk. Setningen er fleksibel og kan brukes i mange sammenhenger, noe som gjorde det mulig å vise hvordan en levering om morgenen kan fungere som en hilsen, en støtte eller en feiring.
Konseptet setter både giver og mottaker i sentrum og viser hva det vil si å si det med en levering på døren i morgentimene.
 

Gjennom året tok vi utgangspunkt i anledninger der folk allerede gir gaver. Vi koblet konseptet på både hverdagsøyeblikk og større markeringer, og viste konkrete situasjoner der Morgenlevering kan være en naturlig måte å si noe på. Slik fikk tjenesten en tydeligere rolle i situasjoner der folk ønsker å gjøre noe hyggelig for andre.
 

Kampanjen ble lansert gjennom kamerarullen. Dybdeintervjuer viste at gode dager ofte etterlater et spor i bilder, og at mange givere gleder seg til å få et bilde fra mottakeren. Vi brukte derfor ekte kameraruller i utendørsflater, bannere og film, og lot mottakernes egne bilder vise hva en Morgenlevering kan bety.

773798.webp

[ DOOH ]

Screenshot 2025-12-01 at 23.45.17.png

[ OOH ]

773923.webp

[ OOH ]

Screenshot 2025-12-01 at 23.46.13.png

[ PRINT ]

Screenshot 2025-12-01 at 23.46.45.png

[ PRINT ]

Screenshot 2025-12-01 at 23.45.56.png

[ PRINT ]

[ SPONSORPLAKAT ]

[ STUNT ]

RESULTATER

+18%

TOTALT ANTALL KUNDER

+14%

ANTALL BESTILLINGER

+15%

OMSETNING PER ORDRE

+30%

FØRSTEGANGSKJØPERE

BACK TO WORK

Resultater

+60%

Ad Awareness

60 % above benchmark in Ad Awareness.

2x

Liking

2x above benchmark in liking.

+23%

Buying Intention

23% increase in buying intention among younger audiences.

1404

Tickets sold

We sold out Oslo Concert Hall, and 1404 people actually paid to see The Grey Swan.

bottom of page